Onze opleidingen

Bij Asbestschool kan je terecht voor alle asbestgerelateerde opleidingen:

• Basisopleiding: alle theoretische zaken omtrent Asbest. De perfecte voorbereiding op de verplichte opleiding.
  • Verplichte ADI opleiding: met deze opleiding stomen we jou klaar tot asbestdeskundige.
  • Praktijkopleiding: met deze opleiding zet je je theoretische kennis om in de praktijk.
  • Verplichte bijscholing: als gecertificeerd asbestdeskundige moet je je op jaarlijkse basis verplicht bijscholen.
  • Eenvoudige handelingen: In het Koninklijk Besluit van 2006 werd vastgelegd dat iedere bouwarbeider die in aanraking komt met asbest, deze opleiding jaarlijks moet volgen.
  • Andere: contacteer ons via info@asbestschool.be

Al onze opleidingen werden zorgvuldig geaccrediteerd door DNV.

De basisopleiding

Met deze basisopleiding, kom je alle theoretische zaken te weten omtrent Asbest. We raden jou aan om deze opleiding te volgen als je niet beschikt over de basiskennis die vereist is door OVAM voor het volgen van de officiële opleiding. Na deze tweedaagse ontvang je een attest.

INHOUD

Wat is asbest – Geschiedenis – Eigenschappen en toepassingen herkennen – Gezondheid – Wetgeving – Asbestinventaris – PBM’s – Verwijder Technieken – Asbestafval – Veiligheid

2 dagen van 8u30 tot 17u00

PRIJS

€700,00 excl btw inclusief lunch & dranken (€847 incl. btw)

GEPLANDE OPLEIDINGEN
  • 8 & 9 februari in Gent (Zebrastraat)
  • 6 & 7 mei in Antwerpen (The Duke)
  • 8 & 9 augustus in Gent (Zebrastraat)
  • 7 & 8 november in Antwerpen (The Duke)

De verplichte ADI opleiding

Deze opleiding komt in aanmerking voor de KMO portefeuille!

Met deze opleiding stomen we jou klaar tot asbestdeskundige. Na het succesvol afleggen van jouw examen,  kan je jezelf laten certificeren en ben je klaar om professioneel aan de slag te gaan.

VOORWAARDEN

Om aan de verplichte ADI opleiding deel te nemen dien je OF een diploma ASO of TSO OF minstens 2 jaar relevante beroepservaring te hebben. Daarnaast vereist OVAM ook dat je over de juiste basiskennis beschikt voor opstart. Dat kan je hier nakijken.

PLANNING

Dag 1
Overzicht procedure erkenning ADI
Gezondheidsrisico’s (belangrijke herhaling !)
Wetgeving (specifiek asbest)
Inspectieprotocol
OVAM databanken

Dag 2
Bouwkunde
Databank casestudy
Gereedschappen

Dag 3
Staalherkenning
Staalname
Staalevaluatie

3 dagen van 8u30 tot 17u00

EXAMEN

Jouw examen leg je na de driedaagse opleiding af op een moment naar keuze bij IBEX. Hiervoor heb je een OVAM persoons-ID nodig. Je dient je zelf aan te melden voor het examen. De kostprijs zit niet inbegrepen in ons opleidingstarief.

Na een succesvol examen dien je een persoonscertificaat/procescertificaat aan te vragen via een certificatie instelling naar keuze.

PRIJS

€1.050 excl. btw inclusief lunch en dranken (€1270,50 incl. btw)
Deze opleiding komt in aanmerking voor de KMO portefeuille.

GEPLANDE OPLEIDINGEN
  • 19, 20 & 21 februari in Gent (Zebrastraat)
  • 22, 23 & 24 mei in Antwerpen (The Duke)
  • 19, 20 & 21 augustus in Gent (Zebrastraat)
  • 18, 19 & 20 november in Antwerpen (The Duke)

De praktijkopleiding

Met deze opleiding, zet je jouw theoretische kennis om in de praktijk. Dit is de perfecte aanvulling op de basisopleiding. Hierna ontvang je een certificaat.

Praktijkveldwerk (1 dag)

1 dag van 8u30 tot 17u00

PRIJS

€450 excl btw inclusief lunch & dranken (€544,50 incl. btw)
Nieuw: geniet nu gratis van de praktijkopleiding, als je je inschrijft voor de basis en verplichte opleiding!

GEPLANDE OPLEIDINGEN
  • 29 februari (Regio Antwerpen)
  • 30 mei (Regio Antwerpen)
  • 29 augustus (Regio Antwerpen)
  • 28 november (Regio Antwerpen)

Verplichte bijscholing

Ben je gecertificeerd asbestdeskundige? Dan is het binnenkort verplicht om jou op jaarlijkse basis bij te scholen om het beroep te kunnen blijven uitvoeren. Dit wordt opgelegd vanuit het OVAM en gebeurt in nauwe samenwerking met onze certificatie instelling.

INHOUD

Wijzigingen in relevante wetgeving – Het inspectieprotocol asbestinventarisatie – Het certificatiereglement – De richtlijnen voor het gebruik van de databank AI etc.  – Vaak gestelde vragen van proces- of persoonsgecertificeerde ADI – Vaak vastgestelde non-conformiteiten – Door de CI’s aangebrachte aandachtspunten en mogelijke verbeterpunten.

De opleiding bestaat uit 4h praktijk en 4h theorie. Het theorie gedeelte gaat door op de eventlocatie. Voor het praktijkgedeelte nemen we jou mee naar een naburig pand.

1 dag van 8u30 tot 17u00

PRIJS

€450 excl btw inclusief lunch & dranken (€544,50 incl. btw)

GEPLANDE OPLEIDINGEN
  • 15 april in Antwerpen (Voormiddag The Duke, Namiddag te bepalen)
  • 17 juni in Gent (Voormiddag Zebrastraat, Namiddag te bepalen)
  • 27 september in Antwerpen (Voormiddag The Duke, Namiddag te bepalen)
  • 18 oktober in Gent (Voormiddag Zebrastraat, Namiddag te bepalen)
  • 13 november in Antwerpen (Voormiddag The Duke, Namiddag te bepalen)
  • 9 december in Gent (Voormiddag Zebrastraat, Namiddag te bepalen)
  • 20 december in Antwerpen (Voormiddag The Duke, Namiddag te bepalen)

Eenvoudige handelingen

Als bouwarbeider moet je jezelf beschermen tegen de risico’s van het in contact komen met asbest en asbesthoudende materialen in al hun vormen. Deze moet je in kaart kunnen brengen voor je overgaat tot sanering en/of verwijdering. In het Koninklijk Besluit van 2006 werd vastgelegd dat iedere bouwarbeider deze opleiding jaarlijks moet volgen.

INHOUD

Asbest herkenning – Wetgevingen – Persoonlijke beschermingsmiddelen (kennis en gebruik) – Hoe saneer je op een veilige manier? – Hoe verwijder je op een veilige manier?

1 dag

PRIJS

Offerte op te vragen voor inhouse opleidingen via info@asbestschool.be .

Schrijf je hier in en word asbestdeskundige!